
RTHK disappointed over BA ruling

Date：2007-01-20

Radio Television Hong Kong (RTHK) expresses disappointment about the 
Broadcasting Authority (BA)＇s issue of a strong advice over the content of 
an episode of the television programme “Hong Kong Connection＂-- 
“Gay Lovers＂ that dealt with homosexual issues. The programme, 
broadcast on 9 July 2006, featured interviews with two homosexual couples. 

We consider that the comment made by the BA that the programme treated 
the issue in an unfair, partial and biased manner leave room for further 
deliberations. The programme did not debate sexual orientation from a legal 
or ethical perspective. Instead, it featured a story focusing on several aspects 
of homosexuals＇ life. It aimed to reflect social phenomena within the 
minority group that the public may not be familiar with. It conducted 
interviews with these couples through which the pressures faced by 
homosexuals were exposed.  

The BA＇s ruling will have an impact on the editorial deliberations for 
current affairs programmes. This should be a topic for further public 
discussions. In the meantime, we will continue to produce high quality 
programmes in an impartial and serious manner. - End-  

Programme revisits:  

Original version: ttp://www.rthk.org.hk/rthk/tv/hkcc/20060709.html  

English version: http://www.rthk.org.hk/rthk/tv/hkce/20061019.html  
 
 
 
 
 
 
 
 

ccu@rthk.org.hk

第 1 頁，共 1 頁RTHK disappointed over BA ruling

2007/2/1http://www.rthk.org.hk/press/eng/20070120_67_121300.html

LC Paper No. CB(1)865/06-07(03) 


